31 Ocak 2020 Cuma

Bu Ay Ne Oynadım? (Ocak)

Blog açmadan önce sürekli dürtükleyen yazma isteğinin kaybolacağını biliyordum. O yüzden de burayı iyiden iyiye ihmal etmemek için geçen ay kendime hazırladığım "Bu Ay Ne Oynadım?" tuzağının yeni bölümüyle karşınızdayım.

Bu ay pek çeşitliliğim olduğu söylenemez.

Sundered Eldritch Edition


Epic Games'in haftalık ücretsiz oyun verme huyu sayesinde edinip bir süre denediğim bir oyun oldu Sundered. Aslında uzun uzun oynayıp tecrübe etmek gerekirdi çünkü belli ki yapılabilecek pek çok şey var, üstelik her ölümde yenilenen bölümleriyle de tekrardan mümkün olduğunca uzaklaşılmış. Ama benim sabrım gelmedi, birkaç saat oynayıp bir daha yüzüne bile bakmadım.

Farm Manager 2018


Yönetim oyunlarını çocukluğumdan beri sevmişimdir. Steam'de indirimde görünce ve daha önceden iade ettiğim bir oyun sebebiyle bunu almaya yetecek miktarın Steam Cüzdan'ımda olması sebebiyle bir alıp bakayım dedim. 

Oyunu toplam 15 saat kadar oynamışım, yeterince eğlenceli ve sarıcı benim için, ancak oynanışında problemler de yok değil. İnsan 2018 yılında çıkan bir oyundan daha kullanışlı bir arayüz bekliyor. Yine de bu tarz oyunları sevenler için fena sayılmaz.

Europa Universalis IV


EU yine bu ay en çok vakit ayırdığım oyun, hatta belki de aktivite oldu.

Kafayı "Karamanla başlayıp Osmanlı'yı yıkarak Selçuklu'yu yeniden kurma" olayına ve başarımına taktığım için, on kereden fazla bunu denedim. Anlaşılan o ki 520 saate rağmen hâlâ oyunu o kadar da iyi bilmiyorum.

Daha sonra da Brandenburg ile başladığım bir iki oyunum oldu, bunda da amacım önce Prusya'yı, sonra Almanya'yı kurmaktı. Ama verdiğim yanlış kararlar ve karşılaştığım talihsiz olaylar neticesinde bunu da başaramadım, tekrar da denemedim.

Son oyunum Moskova Knezliği ile başladı. Aslında bunu daha önce de oynamıştım ama o zamanlar The Cossacks içeriğim yoktu, baktım yeni mekanikler ve içerikler eklenmiş, tekrar deneyeyim dedim. Yaptığım 80'den fazla savaşın sadece üçünü kaybettim ve bunlar da Osmanlı'ya karşıydı. Gerçi oyunun son 100 yılı civarında Osmanlı'dan intikamımı sert bir şekilde aldım, oyun bittiğinde İstanbul, Çargrad olmuştu. Keyifli bir oyundu, Ruslarla oynarken Osmanlı'ya karşı nasıl davranmam gerektiğini daha iyi öğrendim.

Daha sonra kısa bir Memlük denemem oldu, onun da hemen başlarında Osmanlı'dan sopa yediğim için bıraktım. Ardından Kıpti mekaniklerini görmek için kısa bir süre Etiyopya'yla vakit geçirdim, ama fazla da uğraşmadım. İyi oynanırsa Etiyopya'nın eğlenceli bir oyun sunacağı açık.

Bu ay elimden geçen oyunlar da bu kadar işte.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder